Lynda Up and Running with OpenGL
آموزش OpenGL
- کاربرد : آموزش OpenGL
- نوع فایل : فیلم آموزشی
- زبان : انگلیسی
- سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
- تولید کننده : Lynda
- سال تولید : 2014
توضیحات
همانطور که می دانید با استفاده از OpenGL می توان به ساخت و رندر گرافیک های دو بعدی و سه بعدی و ثابت و متحرک پرداخت. کار با OpenGL از طریق برنامه نویسی و API های آن صورت می گیرد و گرافیک های ساخته شده با OpenGL کاربردهای وسیعی در طراحی به کمک کامپیوتر ( CAD ) ، حقیقت مجازی ، شبیه سازی مطالب علمی و بازی های رایانه ای دارند.
این مجموعه آموزش ویدیویی به همراه فایلهای تمرینی و به مدت زمان 1 ساعت و 45 دقیقه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
این مجموعه آموزش ویدیویی به همراه فایلهای تمرینی و به مدت زمان 1 ساعت و 45 دقیقه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
Description
Ready to take your graphics to the next level? Get up and running with OpenGL, the cross-language, multiplatform API for rendering 2D and 3D computer graphics. OpenGL is widely used in CAD, virtual reality, scientific visualization, and video games, where it is particularly useful for game developers who benefit from its hardware-accelerated rendering and advanced programmable pipeline. In this course, Pablo Colapinto will show you how to render real-time content, starting with building a window for your graphics with the GFLW library. Then he'll focus on drawing in 2D and 3D with both the legacy immediate mode and the more modern method of using buffer objects. Plus, learn about texturing and lighting with the GLSL shading language, and accepting keyboard and mouse input for increased interactivity. Start accelerating your graphics with OpenGL today.
Topics include:
What is OpenGL?
Setting up an OpenGL workflow
Creating a window with GLFW
Working with geometric primitives
Rotating, translating, and scaling
Understanding matrix transformations
Creating mesh data structures
Buffering mesh data
Getting mouse and keyboard input
Topics include:
What is OpenGL?
Setting up an OpenGL workflow
Creating a window with GLFW
Working with geometric primitives
Rotating, translating, and scaling
Understanding matrix transformations
Creating mesh data structures
Buffering mesh data
Getting mouse and keyboard input