احکام حج عمره مفرده

احکام حج عمره مفرده

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آیت الله یوسف صانعی
  • تعداد صفحه : 60

توضیحات

عمره به معنی زیارت، و از عماره به معنی «آبادی» گرفته شده است، زیراملاقات و زیارت موجب آبادی است و در شریعت اسلامی، به زیارت خانه خدا باتشریفات خاصی که عبارت است از احرام و انجام طواف و نماز آن و نیز سعی بینصفا و مروه و تقصیر، اطلاق می شود. بنابراین زائر بیت الله الحرام باانجام این اعمال خاص، قصد تقرب به حضرت پروردگار و زیارت بیت او را دارد. عمره دو گونه است: عمره مفرده و عمره تمتع. عمره مفرده آن عمره ای است که همراه با اعمال دیگر ( حج ) نیست. بلکه خود عمره، مستقل و جدا از حج است. به خلاف عمره تمتع که به پیوست حج می باشد یعنی بعد از انجام عمل عمره، حجبجا آورده می شود و چون به سبب عمره، 24 چیز بر انسان محرم حرام می شودولی بعد از انجام عمره این محرمات
حلال می شود و تا انجام مناسک بعدی یعنیحج، این زائر بیت الله الحرام از برخی التذاذات و یا تمتعات بهره مند میگردد مثلا بوی خوش، ارتباط با همسر و آرایش و… بدین سبب این عمره راعمره تمتع می نامند کما این که در حج تمتع نیز این جهت در نامگذاری لحاظشده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری