مجموعه اپراهای حلقه ی نیبلانگ: ریشارد واگنر

مجموعه اپراهای حلقه ی نیبلانگ: ریشارد واگنر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کیان دادگر
  • تعداد صفحه : 55

توضیحات

واگنر شخصیتیست که به گفته ی نیچه در اوج پیری در قله ی جوانی قرار گرفته است. او هنرمندی استثنایی است که قدرت تقلید و تلفیق و ابتکار شگرفی دارد. روح بسیط هنری را همیشه در موتیف های اپراهایش جاری میبینیم.او در کارهایش گام کروماتیک و فواصل نامطبوع را به کار میبرد که از این نظر پیشگام موسیقی مدرن در اروپاست و همچنین استفاده از موتیف معرف (لایت موتیف) کاراکتر ها بعد از او بسیار رواج یافت.
دوره اپراهای حلقه ی نیبلانگ از مهمترین و عمیقترین کارهای هنری اوست که چه در عرصه ی نمایشی و چه در عرصه ی موسیقی جذابیت خاصی دارد.نقد نسبت به کارهای واگنر بسیار زیاد است،به خصوص از اساسی ترین نقدهایی که نسبت به کارهای او مطرح میشود روح آنتی سمتیسمی و یهودستیزی واگنر است که بدین تریتب موسیقی او را فاقد ظرافت و زمخت و تشریفاتی ارزیابی مینمایند.
بعد از اتمام دوره اپراهای حلقه ی نیبلانگ واگنر جشنواره ی بایروت را در شهر بایروت بنیان نهاد که آثار خود را در آن به نمایش میگذاشت.اندیشه های واگنر به شدت تحت تاثیر افکار شوپنهاور فیلسوف شهیر آلمانی بود که به همین دلیل واگنر و نیچه دوستان نزدیکی شدند.
کتاب حاضر،بررسی دوره ی اپراهای حلقه ی نیبلانگ واگنر است که در آن جنبه های نمایشی،داستانی،اسطوره شناختی و موسیقیایی آثار لحاظ شده اند.مقاله ی حاضر در صدد بوده تا با استفاده از منابع گوناگون دقت عمل خود را در این زمینه بالا ببرد.
روند کتاب بدین گونه است که ابتدا از اسطوره شناختی شروع میکند و در سکشن های بعدی آثار را از لحاظ دراماتیک،موزیکال،فلسفی و … بررسی مینماید.اینکه این کتاب تا چه حد بودن خطا و دقیق بوده و تا چه حد توانسته دید روشنی از اثر واگنر به مخاطب خود بدهد بستگی به خود مخاطب دارد،لذا نظرات کسانی که خود را مخاطب این کتاب قرار میدهند به شدت به نویسنده و مولف این کتاب کمک میکند تا کیفیت کارهای بعدی خود را افزایش دهد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری