دنیای زیر آب

دنیای زیر آب

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • گرداورنده : سمانه معزی
  • چاپ و سال / کشور: زمستان 1392
  • تعداد صفحه : 172

توضیحات

کره زمین از نظر آنکه دمای سطحی آن به قدری است که وجود آب را در هر سه حالت مایع ، جامد و گاز امکانپذیر میکند، در میان سیارات منظومه شمسی ، سیارهای غیر عادی است. از این گذشته ، تا آنجا که میدانیم، کره زمین تنها جرم منظومه شمسی است که در آن اقیانوسهایی وجود دارد. در واقع ، بهتر این بود که گفته شود اقیانوس ، زیرا اقیانوسهای آرام ، اطلس ، هند ، منجمد شمالی و منجمد جنوبی اقیانوس یکپارچهای هستند پر از آب شور ، و میتوان قارههای اروپا ، آسیا ، آفریقا و آمریکا و خشکی های کوچک تری مانند قطب جنوب و استرالیا را جزیرههای این اقیانوس یکپارچه پنداشت. چنانچه در دفتر اول از مجموعه ی دنیای پیرامون ما، وعده داده شد، دفتر دوم به دنیای زیر آب می پردازد. آن چه در پیش رو دارید گوشه ی بسیار کوچکی از حیات شگفت انگیز و متنوع اعماق آب های این کره ی خاکی را نشان می دهد. کره ی ما، زمین، با سخاوتمندی تمام پذیرای هزاران گونه ی زیست محیطی است که بسیاری از آن ها بر ما ناشناخته اند. علی الخصوص موجودات زیر آب که دسترسی به آن ها گاه غیرممکن است و بسیاری فقط تصادفی، و فقط به اراده ی آفریننده ی این شگفتی ها، خود را به انسان نشان داده و کشف شدند. امیدوارم از مطالعه ی این مجموعه که حاصل گردآوری از سایت های مختلف است لذت کافی ببرید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری