مستند سازی منظر باستانی تخت جمشید

مستند سازی منظر باستانی تخت جمشید

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دکتر بهناز امین زاده
  • چاپ و سال / کشور: پاییز 1385
  • تعداد صفحه : 10

توضیحات

علیرغم مطالعات گسترده ای که در مورد زمینه های مختلف هنر، معماری، باستان شناسی و تاریخ تخت جمشید انجام گرفته است. در مورد بستر طبیعی و منظر این مجموعه با ارزش اطلاعات اندکی موجود است و از آن جمله وجود برج و باروری آن هنوز در پرده ای از ابهام است. هدف از این مقاله ارائه مدل سه بعدی منظر تخت جمشید در دوره هخامنشیان است. روش اصلی این تحقیق، تفسیر عکس های هوایی در مقیاس های مختلف و پردازش و تفسیر داده های ماهواره ای TM و +ETM است. این روش از شیوه های جدید تحلیل پهنه های تاریخی است. با استفاده از تفاوت در بافت، اندازه، زمینه رنگی، شکل و الگوی پوشش گیاهی و هم آیندی این معیارها با بروز عوارض خطی و لکه ای در پیرامون تختگاه مکان و سیمای احتمالی بارور و برج های دیده بانی تخت جمشید تعیین شده است. در ادامه با استفاده از مستندات تاریخی، منظر تخت جمشید بازسازی شده است. دستاورد این تحقیق علاوه بر کشف سیمای منظر باستانی تخت جمشید در دو دوره تاریخی از تمدن هخامنشیان که می تواند راه گشایی در کاوش های باستان شناسی و معماری این مکان با ارزش باشد، معرفی شیوه ای از مستند سازی ویژگی های طبیعی و منظر سایر پهنه های تاریخی کشور است استفاده از این روش نیاز به حفاری های متعدد و در نتیجه تخریب های محیطی را به حداقل می رساند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری