بررسی آثار ابوالحسن صدیقی

بررسی آثار ابوالحسن صدیقی

  • نوع فایل : مقاله
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مرتضی ممیز
  • تعداد صفحه : 8

توضیحات

گفتگو با فریدون صدیقی پسر مرحوم ابوالحسن صدیقی از اساتید مجسمه سازی و نقاشی ایران. فریدون صدیقی در این گفتگو علاوه بر صحبت در مورد آثار و فعالیت های پدر به مسئله مهمی هم اشاره می کنند. وضعیت بحرانی و نامعلوم و خطر تخریب مجسمه های فردوسی و خیام در اثر سهل انگاری های مجموعه شهرداری تهران.

استاد ابوالحسن صدیقی از بزرگترین مجسمه سازان ایران در قرون اخیر و خالق مجسمه هایی چون مجسمه ی فردوسی در توس، مجسمه ی نادرشاه در باغ نادری مشهد، ابن سینا در همدان، سعدی در شیراز، پیکره ی خیام در پارک لاله و فردوسی در میدان فردوسی تهران است.

مرحوم ابوالحسن صدیقی که از شاگردان کمال الملک است علاوه بر فعالیت در مجسمه سازی در زمینه نقاشی هم صاحب آثار ارزنده ای است. فریدون صدیقی، فرزند استاد ابوالحسن صدیقی، خود هنرمند و مجسمه سازی قابل است که این هنر را بطور آکادمیک در اتریش فراگرفته و سال ها به عنوان دستیار پدر در کارگاه ایشان در شهر رم مشغول بوده اند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری