پاورشل استدیو / SAPIEN PowerShell Studio 2017 5.4.145 x86

SAPIEN PowerShell Studio 2017 5.4.145 x86
پاورشل استدیو

  • کاربرد : یکی از برترین ویرایشگرهای در دسترس برای پاورشل
  • نسخه :Version 5.4.145
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows 32Bit
  • تولید کننده : Sapien Technologies
  • سیستم مورد نیاز : Windows Server 2008 R2 / Windows Server 2012 / Windows Server 2012 R2 or Windows 7 / Windows 8 / Win
  • سال تولید : 2017

توضیحات

PowerShell Studio یکی از برترین ویرایشگرها و ابزارهای در دسترس برای پاورشل ویندوز است. پاورشل چیست؟ احتمالا همه شما با دستور CMD و محیط Command Prompt ویندوز آشنا هستید، این ابزار از نخستین روزهای ارائه ویندوز NT با سینتکسی مشابه سیستم عامل داس یار دیرینه محیط گرافیکی ویندوز بوده و هست و با استفاده از آن میتوانیم به صورت محدود شده ای همان کارهایی که به صورت گرافیکی از طریق پنجره های ویندوز انجام میدهیم را انجام دهیم. مایکروسافت بعد از چندی به این نتیجه رسید که محیط ویندوز شایسته یک ترمینال بسیار قدرتمندتر است که این نتیجه گری منجر به ارائه پاورشل شد.

بسیاری از ادمین ها برای انجام کارهای خود نیازمند چنین محیطی هستند. محیطی مشابه شل سیستم عامل لینوکس. پاورشل ذاتا شی گرا طراحی شده است، شما می توانید با زبان سی شارپ، اسکریپتهای پاورشل بنویسید. پاورشل کارهایی انجام میدهد که CMD نمیتواند انجام دهد و یا انجام آنها در cmd بسیار دشوار و پیچیده است. در یک کلام پاورشل یک زبان و بستر جدید بر مبنای دات نت فریم ورک است که با استفاده از آن ادمینها و کاربران حرفه ای میتوانند هر نوع کاری را در ویندوز به صورت خودکار درآورند.

مثال:

به عنوان مثال نصب خودکار برنامه های ویندوز استور از طریق فایلهای appx که به این عمل سایدلودینگ گفته میشود به دلیل ماهیت پیچیده برنامه های ویندوز استور از طریق cmd غیر ممکن است ولی در پاورشل با چند خط کد به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید. پاورشل از متغیرها، اشیاء و سایر المانهای سطح بالا استفاده میکند. پاورشل از پایپ لاینها استفاده میکند، یعنی خروجی یک دستور ممکن است ورودی دستور دیگری باشد. اینجا میتوانیم از انواع حلقه ها، شرطها و دستورات goto استفاده کنیم ولی در cmd نمیتوانیم.

شما میتوانید اسکریپتهای پاورشل را در نت پد هم بنویسید ولی به دلیل دستورات فراوان این زبان اسکریپتی ابزارهای فراوانی ارائه شده است که کار نوشتن این اسکریپتها را برای ما ساده میکند، ویندوز به صورت سرخود یک محیط گرافیکی تحت عنوان windows powershell عرضه کرده است که برای انجام کارهای ابتدایی و آموزش پاورشل میتواند راهگشا باشد. ولی ابزارهای پیشرفته دیگری نیز ارائه شده اند که پا را فراتر از ویندوز نهاده اند و کلی قابلیت جدید اضافه کرده اند.

یکی از قویترین این ابزارها، نرم افزار PowerShell Studio است. این نرم افزار قابلیتهایی را در اختیار شما قرار میدهد که به کمک آن میتوانید اسکریپتهای پاورشل را بسیار ساده تر از گذشته بنویسید. ابزارهای ویژوالی وجود دارد که میتوانید بسیار از اسکریپتها را به صورت گرافیکی تولید کنید. شما میتوانید اسکریپتهای مورد نظر را به فایلهای قابل اجرای Exe تبدیل کنید. برای اسکریپتهای پیچیده تر میتوانید فایلهای نصبی msi ایجاد کنید. اینجا یک دیباگر پیشرفته در اختیار دارید که میتوانید خطاهای موجود در اسکریپتها را شناسایی و رفع کنید. فرمت بندی کدها و رنگ بندی سینتکسها، راهنمای جامع، امکان مانیتور کارایی و مصرف حافظه اسکریپتها و محیط گرافیکی ساده و زیبا از دیگر مزیتهای این برنامه محسوب میشود. توصیه میکنیم اگر به صورت حرفه ای میخواهید پاورشل کار کنید، خصوصا اگر تجربه قبلی در زمینه اسکریپت نویسی به زبان پاورشل دارید PowerShell Studio را برای ادامه کار انتخاب کنید، قطعا از امکانات فراوان آن حیرت زده خواهید شد.

Description

The premier editor and tool-making environment for Windows PowerShell.Fully-featured Windows PowerShell editor.
Visually create PowerShell GUI tools.
Convert scripts into executable (.exe) files.
Create MSI installers.
Create modules from your existing functions or help files.
Create advanced functions using the Function Builder.
Monitor Script Performance and memory usage.
Script with cmdlets from a remote machine.
Source control integration.
Integrated PowerShell consoles. (32-bit & 64-bit)
Comprehensive script debugger.
Remote debugging.
Multi-file and module debugging.
32-bit and 64-bit PowerShell integration.
Built-in PowerShell help.
Supports Windows PowerShell 2.0 - 5.0.
Code Formatting.
Plus much more.
برای اطلاع از طریقه نصب به فایل How to Install.txt رجوع شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری