Lynda - Dynamic Simulations with Bullet Physics in Maya
- کاربرد : آموزش پیاده سازی قواعد فیزیک بر روی مدلهای سه بعدی بوسیله پلاگین Bullet Physics در نرم افزار Maya
- نوع فایل : فیلم آموزشی
- زبان : انگلیسی
- سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
- تولید کننده : Lynda
- سال تولید : 2009
توضیحات
در دنیای واقعی وزش باد سبب تکان خوردن پارچه ها می شود زمین خوردن یک استکان آن را می شکند اما وقتی یک بازی و یا انیمیشن می سازید هیچ اتفاقی به خودی خود رخ نمی دهد شما خالق بازی هستید و باید تمامی این اتفاقات را طراحی کنید
اما پیاده سازی تمامی قواعد فیزیک در یک بازی یا انیمیشن کاری بسیار دشوار است خوشبختانه برای نرم افزار مایا پلاگینی به نام Bullet وجود دارد که شبیه سازی قواعد فیزیک را بر روی Rigid Bodies ( مدل های سه بعدی سخت مانند لیوان شیشه ای ) Soft Bodies ( مدل های سه بعدی نرم مانند پرده پارچه ای ) ممکن و بسیار ساده می کند
برخی از مطالب این مجموعه آموزش عبارتند از :
آموزش بارگذاری پلاگین Bullet در نرم افزار Maya
آموزش ساخت مدل های ایستا و پویا بوسیله این پلاگین
آموزش تنظیم ویژگی های متعدد و متنوع پلاگین Bullet
آموزش ترکیب Keyframe ها
آموزش ساخت و تغییر شکل دادن محدود کننده ها
آموزش ساخت Rigid Set ها
آموزش تنظیم محدود کننده ها
آموزش ساخت Soft Body ها
آموزش Baking مدل های Soft Body
آموزش شبیه سازی فشار بر روی Rigid Body و Soft Body ها
اما پیاده سازی تمامی قواعد فیزیک در یک بازی یا انیمیشن کاری بسیار دشوار است خوشبختانه برای نرم افزار مایا پلاگینی به نام Bullet وجود دارد که شبیه سازی قواعد فیزیک را بر روی Rigid Bodies ( مدل های سه بعدی سخت مانند لیوان شیشه ای ) Soft Bodies ( مدل های سه بعدی نرم مانند پرده پارچه ای ) ممکن و بسیار ساده می کند
برخی از مطالب این مجموعه آموزش عبارتند از :
آموزش بارگذاری پلاگین Bullet در نرم افزار Maya
آموزش ساخت مدل های ایستا و پویا بوسیله این پلاگین
آموزش تنظیم ویژگی های متعدد و متنوع پلاگین Bullet
آموزش ترکیب Keyframe ها
آموزش ساخت و تغییر شکل دادن محدود کننده ها
آموزش ساخت Rigid Set ها
آموزش تنظیم محدود کننده ها
آموزش ساخت Soft Body ها
آموزش Baking مدل های Soft Body
آموزش شبیه سازی فشار بر روی Rigid Body و Soft Body ها
Description
Visual effects designers and video game artists often need to animate complex scenes containing physical simulations The Bullet dynamics solver, an open-source physics engine, is a great solution, and it replaces Maya's legacy rigid-body and soft-body toolsets Fast and efficient, Bullet is highly optimized and integrated into the existing Maya toolset In this course, Aaron F Ross shows how to set up and direct Bullet simulations for collisions, breakage, and simple cloth effects Learn how to create simulations with polygon objects; work with dynamic and passive rigid bodies; integrate dynamics with keyframes, constraints, and soft bodies; and use rigid sets to create breakage simulations Aaron will also show how to leverage Alembic data for faster baking, caching, and importing and exporting
Language
eng
Language
eng