ترجمه ی ارشاد القلوب دیلمی

ترجمه ی ارشاد القلوب دیلمی

  • 3.5 (4 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن بن محمد دیلمی
  • مترجم : سید عباس طباطبایی
  • تعداد صفحه : 321

توضیحات

إرشادُ القُلوب إلى الصّواب المُنجی من عَمَل به مِن ألیم العِقاب کتابی به زبان عربی نوشته حسن بن ابى الحسن دیلمى، از علماى قرن هشتم هجرى است که حاوى مواعظ قرآن و سنت و فضائل امیرالمؤمنین علی(ع) و اهل بیت پیامبر( ص) است. مؤلف، این اثر را برای رهایی مردم از عذاب الهی و تسلط بر قوای غضبیه و شهویه نگاشته است. او در جزء اول کتاب در 54 باب به مواعظ و اندرزهای اخلاقی پرداخته و در بخش دوم، فضائل و مناقب اهل بیت را مطرح کرده است. ارشاد القلوب، به عنوان کتابی اخلاقی، همواره مورد توجه عالمان دینی بوده و ترجمه‌های بسیاری بر آن نگاشته شده است.
کتاب که در یک مجلد چاپ منتشر شده است که، شامل دو جزء است. جزء اول کتاب، در حکمت‏ها و مواعظ قرآن و سنت است و جزء دوم، در فضائل امیر المؤمنین على (ع) و اولاد آن حضرت مى باشد. مولف روایات را مستقیما از پیامبر و ائمه نقل مى‏‌کند و دلیل این کار خود را شهرت داشتن این روایات در کتب روایى ذکر مى‏‌کند. با این حال کسى با این روایات محذوف السند، معامله مرسله نکرده است و تمام روایات آن را مسنده مى‌‏دانند، کما اینکه در کتب روایى دیگر مشابه آنها با سند کامل یافت مى‌‏شود. از این نکته نیز کاملا مشهود است که قصد دیلمى تألیف کتاب روایى نبوده، بلکه صرفا قصد بیدار کردن خفتگان و غفلت زدگان را بوسیله مواعظ معصومین (ع) داشته است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری