تفکر قرآنی

تفکر قرآنی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • تعداد صفحه : 47

توضیحات

قرآن از آن جهت که سخن آفریدگارست، آثار وضعی و هدایت‏بخش والایی دارد و نفوذ آن بر قلب‏ها بسیار است. خداوند قرآن را برای هدایت بشر نازل کرده و در آن، طریق هدایتش را متجلی ساخته است؛ یکی از اصول برتری قرآن، این است که مستقیما از جانب خدا و توسط فرشته وحی الهی، بر قلب پاک رسول خدا(ص) نازل شده است و چون کلام خداست، خدشه و تحریفی در آن راه نیافته است. و علاوه بر آن، قرآن ظاهری زیبا و در عین حال معانی ژرف و عمیقی دارد.
در قرآن، علم اولین و آخرین و آنچه که بشر در دوران عمر خود با آن روبه‏رو می‏شود و بدان نیاز پیدا می‏کند، نهفته است؛ یعنی علوم اعصار گذشته و آینده، همه در قرآن جمع است و از آنجا که آیات آن برگرفته از علوم آسمانی است، بنابراین هر کس در هر زمانی که تفسیر خاصی از آن ارائه می‏کند، فصل الخطاب آن به حساب نمی‏آید.
قرآن چراغ راه هدایت بشر برای همه زمان‏ها و برای همه نسل‏هاست، بنابراین باید بیش از پیش بکوشیم که از هدایت آن بهره‏مند شویم. قرآن محور اساسی دین و کتاب قانون الهی است و بر هر مسلمانی لازم است که در راه فراگیری آن بکوشد و به دستورات آن در زندگی فردی و اجتماعی خود جامه عمل بپوشاند. لذا برای بهره مندی بیشتر از تعالیم قرآن کریم، در این کتاب، آیات قرآن را بر اساس موضوعات مختلف تقسیم بندی نموده ایم. امیدوارم که تلاش این حقیر مورد استفاده دوستان عزیز واقع گردد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری