قیام و انقلاب مهدی

قیام و انقلاب مهدی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مرتضی مطهری
  • تعداد صفحه : 137

توضیحات

این کتاب که مجموعا دو بخش غیر مرتبط با یکدیگر است ، بخش یکم آن‏ با همین عنوان ابتدا به صورت مقاله‏ای کوتاه و مختصر در یک نشریه دینی‏ در تهران منتشر شد و سپس مطالبی بر آن افزوده شد و به صورتی که در چاپهای اول تا چهارم ملاحظه شده است در آمد . اما بخش دوم که عنوان "
شهید " دارد ، تفصیل یافته یک سخنرانی در شب عاشورای سال 1393 هجری‏ قمری در تهران است . و تا آنجا که من اطلاع دارم بخش دوم به عربی و به‏ ترکی استانبولی ترجمه شده است . ترجمه عربی را هنوز ندیده‏ام اما از ترجمه ترکی چند نسخه‏ای برایم فرستاده‏اند .
این چاپ نسبت به چاپهای قبل دو مزیت دارد : یکی اینکه اصلاحات‏ مختصری در برخی عبارات ، خصوصا در بخش دوم به عمل آمد ، دیگر آنکه بطور متفرق در حدود ده صفحه به اصل مطالب در هر دو بخش افزوده گشت .
آنچه در بخش یکم آمده است فلسفه تاریخ نیست ، بلکه بررسی یک ایده‏ اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ است و ضمنا اشاره‏ای به فلسفه تاریخ از دیدگاه قرآن و معارف اسلامی هست . این بخش اشتیاق فراوانی در خوانندگان‏ بر انگیخته است که مفصلا بحث فلسفه تاریخ را از دیدگاه معارف اسلامی به‏ صورت همه جانبه مطرح کنیم . این بنده در حدود سه سال است که درسی را به‏ این مبحث فلسفی و اجتماعی اختصاص داده‏ام و از نظر خودم به نتایج شگرف‏ و بزرگی رسیده‏ام . قسمتی از مبحث در کتابی که هم اکنون به نام " مقدمه‏ای بر جهان بینی اسلامی " در دست تألیف دارم تحت عنوان " جامعه‏ و تاریخ " آورده شد .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری