تدابیر بین المللی برای اجرا و حفظ حقوق بشر و آزادی‌های اساسی

تدابیر بین المللی برای اجرا و حفظ حقوق بشر و آزادی‌های اساسی

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : منوچهر گنجی
  • تعداد صفحه : 35

توضیحات

دانشکده حقوق دانشگاه تهران
تدابیر بین المللی برای اجرا و حفظ حقوق بشر و آزادی‌های اساسی
بیوگرافی نویسنده:
منوچهر گنجی در سال 1309 در تهران متولد شد. پس از انجام تحصیلات ابتدائى و متوسطه وارد دانشکده حقوق تهران شد و در رشته‏ حقوق قضائى لیسانس گرفت و سپس براى ادامه تحصیلات عازم فرانسه شد و دوره‏ دکتراى حقوق دولتى را ظرف 5 سال با رتبه‏ ممتاز به پایان رسانید و چندى هم در انگلستان به مطالعه و تحقیق پرداخت و به ایران بازگشت و با سمت دانشیارى در دانشکده حقوق به تدریس پرداخت. علاوه بر تدریس در جمعیت ایرانى طرفدار سازمان ملل که ریاست آن با دکتر احمد متین دفترى بود، به کار اشتغال ورزید و ریاست دبیرخانه آنجا را عهده‏ دار شد. وى در سال 1345 به مقام استادى ارتقاء یافت و سرانجام در سال 1348 به ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسى منصوب گردید.
منوچهر گنجى در سال 1355 در آخرین ترمیم کابینه‏ امیرعباس هویدا به وزارت آموزش و پرورش تعیین گردید. پس از سقوط کابینه‏ امیرعباس هویدا، دکتر جمشید آموزگار نخست ‏وزیر، منوچهر گنجى را براى عضویت کابینه انتخاب نمود و دو سمت در کابینه به وى تفویض کرد، هم وزیر آموزش و پرورش شد و هم سرپرست وزارت علوم و آموزش عالى. وى در این سمت در سطح رؤساى دانشگاهها تغییرات عمده ‏اى داد و تمام رؤساى دانشگاه ها را تغییر داد و جوانان تحصیلکرده را براى این شغل مهم فرهنگى انتخاب نمود.
دکتر منوچهر گنجى در شهریور 1357 در کابینه مهندس جعفر شریف‏ امامى وزیر آموزش و پرورش بود. پس از سقوط کابینه از دولت خارج شد و به خارج از کشور سفر نمود.
وی در سال 1358 سازمان درفش کاویانی را در خارج از کشور بنیان نهاد و رادیویی نیز به همین نام راه اندازی کرد که به یکی از پایگاه های مهم اپوزیسیون خارج از کشور در سال های دهه 60 و 70 مبدل گردید. وی در سال 1360 کمیته بین المللی دفاع از حقوق بشر در ایران را تأسیس کرد و در سال 1362 دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه نیویورک را اخذ نمود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری