ریاضیات پایه

ریاضیات پایه

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : لیدا فرخو
  • تعداد صفحه : 380

توضیحات

کاربرد ریاضیات در رشته اقتصاد نسبت به سایر رشته های علوم اجتماعی بسیار برجسته تر است.با وجودی که ابزار ریاضی برای درک بهتر وسریع تراقتصاد کمک شایانی به این علم میکند.در عین حال عدم توجه به ملاحظاتی پیرامون جایگاه این ابزار و ورودی به محدوده افراط وتفریط در مورد ان موجب کاستن اعتباران است.
این جمله را بارها شنیده ایم که اقتصاددانان انسان ها را در درون اعداد وارقام محصور میکنند حال انکه وجود انسان بسیار فراتر وغیر قابل پیش بینی تراز این حرف هاست.چنین برداشتی که به طورضمنی منتقد کاربرد ریاضیات در اقتصاد است هم بین گروهی از اساتید ودانشجویان اقتصاد درایران که اهل بحث های کیفی هستند طرفدار دارد،هم بین متخصصان بقیه حوزه های علوم انسانی از جمله جامعه شناسی.
اگر رفتار انسان غیر قابل پیش بینی باشد که دیگر اصلا بحث علوم انسانی بی معنی میشود چرا که در هر علمی به هر حال صحبت از قانون مندیهای میکنیم که تا حد خوبی باید به واقعیت نزدیک باشد.ابزارهای ریاضی هم چیزی جز بیان این قوانین با زبانی متفاوت نیست.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری