فرهنگ و کارآفرینی

فرهنگ و کارآفرینی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • : گروه نویسندگان
  • تعداد صفحه : 198

توضیحات

امروزه انسان‌های کارآفرین را به عنوان یکی از ابزارهای توسعه محسوب می‌کنند؛ زیرا وجود انسان‌های کارآفرین موجب ایجاد بسترهای موفقیت می‌شود. هم‌چنین با توجه به افزایش سریع رقبای جدید و ایجاد حس بی‌اعتمادی نسبت به شیوه‌های مدیریت سنتی در شرکت‌ها، ضرورت کارآفرینی در سازمان‌ها احساس می‌شود. در این ارتباط وظیفه سازمان‌های پویا و پیشرو، کشف و پرورش افراد خلاق و کارآفرین است. برای دستیابی به کارآفرینی نیازمند به ابزار هستیم. یکی از ابزارهای مناسب برای رشد و توسعه کارآفرینی وجود فرهنگ حامی کارآفرینی است. ارتباط میان کارآفرینی و فرهنگ از دو سو قابل بحث است: از یک سو نتایج کارآفرینی است که بر جامعه تأثیر می‌گذارد و از سوی دیگر، خود فرآیند کارآفرینی و فرهنگ حاکم بر آن است که هم متأثر از مبانی فرهنگ جامعه است و هم می‌تواند در آن تحولات اساسی ایجاد کند.
درواقع فرآیند کارآفرینی در بطن خود فرهنگ خاصی را نهفته دارد که این فرهنگ را می‌توان همان فرهنگ حاکم بر سازمان یا شرکت دانست. این فرهنگ مفهوم مشترکی است که اعضای سازمان یا شرکت پذیرفته‌اند و ارزش‌ها، باورها و روش‌های مشترکی است که بر فعالیت سازمان یا شرکت حاکم است. بنابراین با توجه به نقش کارآفرینی در توسعه همه‌جانبه در کشورهای صنعتی و پیشرفته، کشورهای در حال توسعه نیز باید در پی ایجاد سازمان‌ها و شرکت‌های کارآفرین باشند و این مهم میسر نمی‌شود مگر آنکه ضمن توجه به نقش و اهمیت فرهنگ کارآفرینی؛ عوامل رشد و توسعه‌دهنده و یا موانع آن در سازمان‌ها و شرکت‌ مشخص شوند.
مجموعه‌ای را که در پیش رو دارید در راستای رسیدن به اهداف فوق تنظیم شده و قطعاً خالی از اشکال و نقص نخواهد بود. گروه پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی ضمن اعلام آمادگی جهت پذیرش اشکالات و نقایص، از کلیه پیشنهادات کاربردی کارشناسان و اساتید محترم در جهت تقویت پژوهش‌نامه‌ها استقبال می‌نماید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری