سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس

سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسین عبده تبریزی
  • تعداد صفحه : 12

توضیحات

در بورس اوراق بهادار تهران هم چون هر بازار سرمایۀ دیگری، دو گروه افراد به سرمایه گذاری مشغول اند. افرادی که حرفه ای تلقی می شوند و عمدتاً شامل اشخاص حقوقی اند، و افرادی که غیرحرفه ای تلقی می شوند و دانش چندانی درمورد بازار سرمایه و کیفیت سهام ندارند . درحالی که گروه اول به طور دائمی درحال تحلیل شرکت ها می باشند، اطلاعات جمع آوری می کنند و با استخدام کارشناسان متعدد به تحلیل این اطلاعات می پردازند، و می کوشند ارزش های ذاتی را محاسبه کنند، گروه دوم بدون دانش لازم در این بازار معامله می کنند.
بسیار مشاهده می کنیم که افراد غیرحرفه ای تازه وارد به این بازار برای مثال به خرید تایرا (تراکتورسازی ایران)، سپاها (سیمان سپاهان )، دحکیم (داروسازی حکیم )، قبهشهر (صنعتی بهشهر )، تکمیز (کمپرسورسازی تبریز)، بالبر (کابل البرز )، چافست (افست)، . . . می پردازند. این گروه درحالی به خریدوفروش این دارایی ها اقدام می کنند که کم ترین اطلاعاتی از کالاهای مالی ای که می خرند دراختیار ندارند . می دانیم که هرگاه خریدار دارایی فاقد اطلاعات باشد، و به خرید کالاهایی دست بزند ک ه از کیفیت و قیمت آن ها باخبر نیست، میدان سوء استفاده در آن بازار جدی می شود . در بازاری که به طور فزاینده سرمایه گذاران جدیدی در آن وارد می شوند، سرمایه گذارانی که اخیراً فرا گرفته اند به جای سرمایه گذاری در کالاهای واقعی، به سمت کالاهای مالی حرکت کنند، حصول اطمینان از کیفیت دارایی هایی که خریداری می کنند، باعث حفظ آن ها میشود
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری