واحدهای آلمانی وافن اس اس

واحدهای آلمانی وافن اس اس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • تعداد صفحه : 23

توضیحات

وافن اس اس با نماد اختصاری SS سازمان شبه نظامی تحت نظر آدولف هیتلر و حزب نازی (NSDAP) بود.
در پایان سال 1920 به عنوان واحد کوچک (حفاظت هال ) وظیفه تامین امنیت و حفاظت از داوطلبان و اعضای NSDAP را برعهده داشت. با گذشت زمان و پدیدار شدن رایش سوم این واحد کوچک رشد نمود و به یکی از رکن های اصلی حفاظتی آلمان تبدیل شد.
تاریخ اس اس را می توان به چند دوره گروه بندی کرد .
گروه اول پوششی از اس اس (اما نه چندان شناخته شده)، دوره کوتاهی که در سال 1923 به روی کار آمد و پس از مدتی به ناچار منحل گشت.
گروه دوم که واحدی به روز شده از اس اس بود و گاها به ( اس اس پیش از هیملر) شناخته شده بود در سال های 1925 تا 1929 به روی کار آمد. در نهایت اس اس تحت نظر هاینریش هیملر به وجود آمد . اس اس تحت نظر هاینریش هیملر که به (اس اس هیملر) شهرت یافته بود از سال 1929 تا 1945 کنترل را بر دست داشت . این گروه پس از سقوط رایش سوم رسما منحل شد . ماهیت اس اس بر اساس یک ایدئولوژِی که در آن تعهد به وفاداری و اطمینان به اصل و بنیاد سیاسی رایش و اطاعت به دستورات تا سر حد مرگ نیز بود ، استوار بود.
فعالیت وافن اس اس تنها به لحاظ نظامی خلاصه نمی شود بلکه در گستره ای از بخش های اطلاعاتی ، تحقیقاتی ، تبلیغاتی ، آموزشی ، پزشکی و … متمرکز شده بود. فرماندهی این سازمان در دوران شکوهش بر عهده یکی از نامدارترین و نوادر تاریخی به نام هاینریش هیملر بود که در عصر خود به خاطر ویژگی ها و توانایی های خاصش در کانون توجه و حمایت قرار گرفت.
همچنین این سازمان از شاخه ها و نهاد های خاصی از جمله : سرویس مخفی ، اس اس و نیروهای پلیس ، واحد مراقبت ویژه،واحد سواره نظام ، واحد سپاه بانوان ، واحد پزشکی ، واحد علمی و همیاری دانشمندان برخوردار بود.
در ابتدا این واحد کوچک چنان رشد و تکامل کرد که پس از مدتی از تاسیس رایش سوم توسط پیشوا آدولف هیتلر به سازمانی با حدود سی و هشت واحد و هنگ تبدیل شد. علاوه بر واحد های آلمانی از دیگر نقاط جهان نیز واحدهایی برای توسعه و پیشرفت به وجود آمد. از واحد های خارجی می توان به (نروژِی ، فنلاندی ، دانمارکی ، اسکاندیناوی ، مسلمانان ، لیتونی ، بوسنی ، مجارستان ، ایتالیایی ، هلندی و کشور های نامدار دیگر) اشاره کرد.
جذب نیرو در هر کدام از این واحد ها به توعی با یکدیگر تفاوت داشت و برای هر گروه شرایط خاصی در نظر گرفته شده بود به خصوص برای واحد نخست ، لشکر لایب استاندارد آدولف هیتلر که وظیفه حفاظت از شخص پیشوا را بر عهده داشت در این واحد شرایط خاصی از جمله شرایط نژادی حکم فرما بود. از این سی و هشت واحد تنها چهارده واحد آلمانی و ما بقی را غیر آلمانی تشکیل داده بودند.
وافن اس اس از سروده و ترانه ای وطن پرستانه محبوب آلمانی برخوردار بود. این سرود در سال 1814 توسط ماکس شنکندورف نوشته شد . شنکندورف تصمیم گرفت که این سروده را به امپراتور مقدس روم فردریش لئودویک یان تقدیم کند . عنوان ترانه به آلمان باز میگردد که در سال 1799 شعر آن توسط شاعر ژرمنی نوالیس به قلم درامد.
در طول حکومت رایش سوم این سرود به صورت گسترده ای توسط اس اس نازی ها مورد استفاده قرار گرفت و به (ترانه وفاداری ) مشهور شد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری