زندگینامه‌ی گاندی / Gandhi An Autobiography: The Story of My Experiments With Truth

زندگینامه‌ی گاندی Gandhi An Autobiography: The Story of My Experiments With Truth

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Mohandas Karamchand Mahatma Gandhi
  • ناشر : Beacon Press
  • چاپ و سال / کشور: 1993
  • تعداد صفحه : 528
  • شابک / ISBN : 9780807059098

توضیحات

مهانداس کارامچاند گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها بود که ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد. در طول زندگیش استفاده از هر نوع ترور و خشونت برای رسیدن به اهداف سیاسی را رد می‌کرد.
فلسفه‌ی ضدخشونت گاندی که خود نام «ساتیاگراها» را بر آن گذاشت، روی بسیاری از جنبش‌های مقاومت در سراسر جهان و تا امروز تأثیر گذارده است.
از زمانی که وی مسؤولیت رهبری نبرد برای آزادی و کنگره‌ی ملی هند در سال 1918را به عهده گرفت، به عنوان نمادی ملی شناخته شد و میلیون‌ها نفر از مردم او را با لقب «ماهاتما» یا روح بزرگ یاد می‌کردند و امروز هم جهان او را با نام «ماهاتما گاندی» می‌شناسند. گاندی توانست با استفاده از شیوه‌ی ضدخشونت و نافرمانی مدنی استقلال هند را از بریتانیا بگیرد و در نهایت دست امپراتوری بریتانیا را از هند کوتاه کند.
شیوه‌ی مقاومت آرام وی به مستعمرات دیگر هم نفوذ کرد و آن‌ها را در راه استقلال میهن خود تشویق نمود. گاندی همیشه می‌گفت که اصول او ساده هستند و از باورهای سنتی هندو به نام‌های ساتیا (حقیقت) و آهیمسا (ضدخشونت) گرفته شده‌اند.
گاندی در این زندگی‌نامه‌ی خودنوشت داستان زندگی خود را شرح می‌دهد و توضیح می‌دهد که چطور فلسفه‌ی ساتیاگراها را بنیان نهاد و جنبش‌های مدنی قرن بیستم را از خود متاثر ساخت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری