جایگاه زن در تمدن فراعنه

جایگاه زن در تمدن فراعنه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • مترجم : بهاره جواهری
  • تعداد صفحه : 19

توضیحات

جامعه مصر باستان مردسالار بود . اما وضع زنان ، به خصوص زنان متمول ، در مصر بهتر از زنان در سایر جوامع باستانی یا حتی بعضی کشورهای امروزی بود. آنها نمی توانستند مناصب دولتی داشته باشند و نفوذ سیاسی ناچیزی داشتند، اما گاهی زنی صاحب شأن می توانستند در غیاب همسرش در کارهای حکومتی یا اداره ی یکی از ایالات کشورکمک کند.
زن مصری می توانست صاحب ملک و دارایی باشد و غالبا ً زمین های با ارزشی جزو جهیزیه ی ازدواجش بود، ازدواجی که تقریبا ً همیشه توسط والدین عروس و داماد ترتیب داده می شد. گرچه شوهر می توانست این زمین ها را اداره کند، ولی زن حق داشت وصیت کند و ملک و دارایی اش را برای هر که خواست ، ارث بگذارد. زن مصری می توانست درخواست طلاق کند و معمولا ً ثلث دارایی های حاصله ی بعد از ازدواج زوجین ، به اوتعلق می گرفت. بعد از طلاق نیز دارایی خودش سرپرستی فرزندان را نیز داشت .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری