هم نام

هم نام

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جامپا لیری
  • مترجم : امیرمهدی حقیقت
  • ناشر : نشر ماهی
  • چاپ و سال / کشور: چاپ دوم 1384
  • تعداد صفحه : 363

توضیحات

رمان «همنام» نوشته خانم «جامپا لیری» نویسنده هندی تبار آمریکایی و خالق مجموعه داستان «مترجم دردها» برنده جایزه پولیتزر ادبی در سال 2000.

جامپا لیری در رمان همنام به زندگی کسانی می پردازد که با کوله باری از خاطرات و سنت های شرقی به غرب می روند و زندگی متفاوت و پر تب و تابی را آغاز می کنند. «آشوک» و «آشیما» دو شخصیت ابتدای داستان که مهاجران نسل اولی هستند مجبور می شوند تا کتاب زندگی خود را به جلد زیستن غربی مزین سازند اما در عین حال محتوا کاملا هندی می ماتد. زیستن غربی - شرقی تنها از آن هندیان نیست برای هر انسان شرقی است که امروز به هر دلیل بار سفر به به آنسوی آبها را می بندد و تجربه زیستن را با نوعی سرگشتگی به تماشا می نشیند. آشوک و آشیما با سبک زندگی آمریکایی مشکل دارند اما در عین حال به انتخاب خود همزیستی با آمریکاییان را پذیرفته اند. سوسک های آپارتمان بدون راهرو، ادرار و مدفوع سگ ها و درختان لخت و عور سبب شده اند تا این زندگی هیچ شباهتی به زندگی در خانه فیلم های «برباد رفته» و «خارش هفت ساله» نداشته باشد.
مساله رمان همنام مساله هویت است - چنانکه از نام آن نیز پیداست. مساله خانواده به غرب آمده چیزی جز سرگردانی برای انتخاب بین دو یا چند هویت نیست. استخدام در دانشگاه، به دنیا آمدن بچه ها و هیچ اتفاق دیگری نمی تواند انسان شرقی تبار را از مساله هویت فارغ کند. ماجرای انتخاب نام برای کودک تازه تولد یافته و نام اصلی و نام خودمانی نیز از همین مقوله جدال برای یافتن هویتی تازه است، هویتی که هم این باشد و هم آن، نه این باشد و نه آن. جدال بین زندگی در آمریکا و حفظ سنتهای بومی هندی.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری