هوش مصنوعی برای بازیهای کامپیوتری Artificial Intelligence for Computer Games
- نوع فایل : کتاب
- زبان : انگلیسی
- نویسنده : Pedro Antonio Gonzalez-Calero, Marco Antonio Gómez-Martín
- ناشر : Springer
- چاپ و سال / کشور: 2011
- تعداد صفحه : 212
- شابک / ISBN : 9781441981875
توضیحات
این کتاب برخی از نتایج علمی مربوطه در زمینهی هوش مصنوعی بازی را منتشر کرده است. کتاب به شرح و تفصیل نتایج اصلی 10 سال گذشته در دانشگاه، در رابطه با تمام جنبههای هوش مصنوعی برای بازی ازجمله مسیریابی، تصمیمگیری و یادگیری میپردازد. مضمون کلی کتاب پوشش روشهایی برای تسهیل انعطافپذیری در ساخت بازی است .
این کتاب درمورد مسیریابی، تکنیکهایی برای پیادهسازی روشهای جستجوی بلادرنگ ارائه میدهد که از طریق هوشمصنوعی نتایج آن بهبود مییابد و درمورد تصمیمگیری به توصیف روشهای جدیدی برای نوشتن ابزارها میپردازد که ساخت نرمافزار کنترل رفتار با الگوهای استفادهی مجدد یا واقعی را برای طراحان بازی آسان میکند.
این کتاب درمورد مسیریابی، تکنیکهایی برای پیادهسازی روشهای جستجوی بلادرنگ ارائه میدهد که از طریق هوشمصنوعی نتایج آن بهبود مییابد و درمورد تصمیمگیری به توصیف روشهای جدیدی برای نوشتن ابزارها میپردازد که ساخت نرمافزار کنترل رفتار با الگوهای استفادهی مجدد یا واقعی را برای طراحان بازی آسان میکند.