معرفی رشد اقتصاد مدرن / Introduction to Modern Economic Growth

معرفی رشد اقتصاد مدرن Introduction to Modern Economic Growth

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Daron Acemoglu
  • ناشر : Princeton University Press
  • چاپ و سال / کشور: 2008
  • تعداد صفحه : 1,008
  • شابک / ISBN : 9780691132921

توضیحات

کتاب معرفی رشد اقتصاد مدرن، یک متن نوآورانه از یکی از اقتصاددانان برجسته امرزوه است.
دارون آسِم اقلو به دانشجویان فارغ التحصیل فقط ابزارهایی برای آنالیز رشد و مشکلات اقتصاد کلان ارائه نمی‌دهد بلکه نگرش مورد نیاز برای استفاده از این ابزارها در جهت پاسخ به سوالات گسترده رشد و واگرایی را نیز ارائه می‌دهد.
این کتاب بعد از پوشش پیش‌زمینه لازم از تعادل عمومی پویا و بهینه‌سازی پویا، مدل‌های اصلی رشد را ارائه می‌دهد و دانشجویان را به مرز ناحیه تئوری رشد می‌برد. این مدل‌ها شامل مدل‌های: سرمایه بشر، تغییرات تکنولوژیکی درون‌زا، انتقال تکنولوژی، تجارت بین‌المللی، پیشرفت اقتصاد و اقتصاد سیاسی است. کتاب، این تئوری‌ها را همراه با داده ترکیب می‌کند و نشان می‌دهد که چطور رویکردهای تئوری می‌توانند به سمت دیدگاه بهتر درمورد علل اساسی رشد اقتصادی و ثروت ملی هدایت شوند. این کتاب نوآورانه و معتبر است و احتمالا باعث شکل‌گیری رشد اقتصادی‌ای می‌شود که چگونگی آن سالیان زیادی آموزش داده شده است.
معرفی تمام پایه‌ها برای فهم رشد اقتصادی و تحلیل اقتصاد کلان پویا
تمرکز بر سوال‌های وسیع رشد اقتصادی
ارائه پایه‌های ریاضی
ارائه تعادل عمومی پویا
پوشش مدل‌هایی مثل اصل سولو، رشد نئوکلاسیک و نسل‌های هم‌پوش،
همچنین مدل‌های تکنولوژی درون‌زا و ارتباط‌های بین‌المللی
صحبت درباره‌ی زمینه‌های تحقیقاتی مرزی مانند ارتباطات بین‌المللی، تجارت بین‌المللی، اقتصاد سیاسی ، پیشرفت اقتصادی و تغییرات ساختاری
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری