استاندارد های نحو ه نمایش و گزارش دهی خطاهای آمارگیری

استاندارد های نحو ه نمایش و گزارش دهی خطاهای آمارگیری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدرضا اناری
  • چاپ و سال / کشور: تابستان 1385
  • تعداد صفحه : 27

توضیحات

مبنای این استاندارد ها اصول بنیادی آمارهای رسمی سازمان ملل متحد هستند . در این اصول اهمیت ویژه ای به پیشگیری از تعبیر و استفاد ه نادرست از آمارها توسط کاربران و صراحت و شفافیت در زمین ه گزارش دهی کاستی ها و مزایای آمار منتشر شده، داده شده است. ارا ئه خطاهای آمارگیری، د ر راستای افزایش قابلیت اعتماد به آمار ارائه شده انجام می شود. نمایش خطاهای آمارگیری همراه با براوردها، کاربران را در تصمیم گیری بهتر درباره دقت و صحت براوردها یاری می دهد و باعث اعتماد بی شتر کاربران به مراکز آماری می شود. در این مقاله ضمن معرفی این کاربس ت ها، مزایا و کاستی های آن ها نیز بیان شده است . سپس گزارش دهی و نمایش خطاهای آمارگیری در نشریه های مربوط به 2 طرح آمارگیری مرکز آمار ایران بررسی شده است . در پایان نیز الگوی استاندارد برای نمایش و گزارش دهی خطاهای آمارگیری در نشریه های آماری مرکز آمار ایران ارائه شده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری