از گهواره تا گهواره؛ بازسازی روش ساخت اشیاء / Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things

از گهواره تا گهواره؛ بازسازی روش ساخت اشیاء Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Michael Braungart,William McDonough
  • ناشر : North Point Press
  • چاپ و سال / کشور: 2002
  • تعداد صفحه : 208
  • شابک / ISBN : 9780865475878

توضیحات

“کاهش، استفاده مجدد، بازیافت” به طرافداران حفظ محیط زیست، انگیزه می‌دهد. به زبان دیگر، با کمترین امکانات، در جهت کاهش آسیب بتوانیم کار بیشتری انجام دهیم.
درنتیجه William McDonough و Michael Braungart در کتاب محرک و رویایی خود باعنوان “از گهواره تا گهواره” استدلال می‌کنند. این کتاب به ساخت مدلی که همزمان با انقلاب صنعتی رخ می‌دهد و از 90 درصد از موادی که به‌عنوان زباله استفاده می‌شدند و بیشتر آنها سمی بودند، دست می‌کشد
آنها می‌پرسند: چرا این تصور که صنعت بشر به‌ ناچار به جهان طبیعی آسیب می‌رساند را به چالش نمی‌کشیم؟ در واقع، چرا طبیعت را به‌عنوان مدل خود در نظر نمی‌گیریم؟. به‌عنوان مثال یک درخت، هزاران شکوفه به‌منظور ایجاد درخت دیگری تولید می‌کند، هنور ما توجه نکرده‌ایم که فراوانی آن ممکن است بی‌فایده باشد اما امن، زیبا و بسیار موثر است؛ از اینرو “زباله در برابر غذا” اولین اصل این کتاب می‌باشد.
محصولات می‌توانند به‌گونه‌ای طراحی شوند که بعد از زندگی مفید خود، برای چیزی جدید، خوراک فراهم کنند و یا به‌عنوان “مواد مغذی زمین” عمل کنند که در اینصورت با خیال راحت دوباره وارد محیط زیست می‌شوند یا به‌عنوان “مواد مغذی فنی” عمل کنند که در چرخه صنعتی حلقه بسته در گردش باشند، بدون آنکه نیاز به بازیافت به‌ کاربردهای درجه پایین باشند.
نویسندگان کتاب، با تشریح اصول خود از تجربه (دوباره) طراحی همه‌چیز از فرش تا فضای‌های باز شرکت‌های بزرگ، یک مورد هیجان‌انگیز و قابل دوام برای تغییر، ایجاد می‌کنند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری