زندگی با پیچیدگی / Living with Complexity

زندگی با پیچیدگی Living with Complexity

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Donald A. Norman
  • ناشر : The MIT Press
  • چاپ و سال / کشور: 2010
  • تعداد صفحه : 312
  • شابک / ISBN : 9780262014861

توضیحات

ای کاش فناوری امروز ساده‌تر بود! این یک تاسف جهانی‌ است، اما اشتباه است. ما سادگی را نمی‌خواهیم. ابزارهای ساده به‌اندازه کافی خوب نیستند. جهان پیچیده است، ابزارهای ما باید با پیچیدگی، سازگار باشند. سادگی باید به پیچیده‌تر از آنچه ما فکر می‌کنیم، تبدیل شود.
Don Norman در کتاب محرک و آموزنده “زندگی با پیچیدگی” می‌نویسد که پیچیدگی فناوری ما باید انعکاس پیچیدگی و غنای زندگی‌های ما باشد. مشکل، پیچیدگی نیست بلکه طراحی بد است. طراحی بد، اشیاء را بیش از حد لزوم پیچیده و ما را دچار سردرگمی می‌کند. طراحی خوب، می‌تواند پیچیدگی را رام کند. Norman یک دوره سریع در زمینه خاصیت‌های پیچیدگی را به ما ارائه می‌دهد. حتی چیزهای ساده مثل نمک‌دان‌ها، درها و کلید‌های لامپ می‌توانند پیچیده باشند وقتی ما باید با هر کدام از آنها که تا حدی متفاوت هستند، روبرو شویم. نورمن می‌گوید، مدیریت پیچیدگی یک مشارکت است.
طراحان باید اشیاء را طوری طراحی کنند که پیچیدگی را رام کنند. اما ما نیز باید وظیفه مربوط به خود را انجام دهیم، باید از زمان برای یادگیری ساختار و تمرین مهارت‌ها استفاده کنیم.
اینگونه می‌توانیم در خواندن، نوشتن،‌ راندن یک ماشین و اجرای یک بازی ورزشی و در نهایت بر ابزارهای پیچیده‌مان مسلط شویم.
پیچیدگی خوب است. سادگی گمراه‌کننده است. زندگی خوب، پیچیده، غنی و با ارزش است اما اگر قابل درک، منطقی و معنی‌دار باشد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری