هشت فراز ، هزار نیاز ؛ فراز هشتم : اصلاحات

هشت فراز ، هزار نیاز ؛ فراز هشتم : اصلاحات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هدی صابر
  • تعداد صفحه : 216

توضیحات

فراز اصلاحات، آخرین فراز بررسی شده در مجموعه مباحث شهید صابر با عنوان «هشت فراز هزار نیاز»، در مجموع سه نشست را در بر دارد و به لحاظ کمیت نشست‌ها، مختصرترین فراز می‌باشد. در نخستین نشست، مطابق معمول دیگر فرازها ابتدا مرحوم مهندس سحابی بحث آغازینی را پیرامون «اهمیت تاریخی دوره‌ی اصلاحات» مطرح می‌کنند و پس از ایشان دکتر هاشم آقاجری به طرح بحثی تحت عنوان «دوم خرداد به مثابه یک جنبش» پرداخته‌اند. مباحث شهید صابر که در دو نشست بعدی آمده در سه محور «شرایط‌شناسی»، «روایت فراز» و «فرجام فراز» طرح شده‌اند. تاریخ برگزاری این نشست‌ها، تیر و مرداد ۱۳۸۷ بوده است.
هدی صابر در توضیح پرداخت مختصرتر به این فراز در مقدمه‌ی نخستین سخنرانی خود در فراز اصلاحات توضیح می‌دهد:
«می‌شود گفت که دیگر از تاریخ عبور کرده‌ایم. اگر انقلاب۵۷ را به اعتبار ۳۰ سال فاصله، تاریخی بدانیم اما این دوره [دیگر] دوره‌ی تاریخی‌ای نیست. همه در آن بوده‌ایم. حتی دوستان جوان در آن دوره‌ی ۱۰ سال پیش حداقل دوره‌ی راهنمایی بوده‌اند و توان درک و تشخیص شرایط را داشته‌اند. لذا با توجه به فشردگی وقت و باتوجه به این‌که از دروازه‌ی تاریخ عبور کرده‌ایم و به روز رسیده‌ایم با اسلوب گذشته بحث را تعقیب نمی‌کنیم. امروز [نشست شصت و سوم] روی حدفاصل انقلاب ۵۷ تا سال ۷۶ یک شرایط شناسی انجام می‌دهیم و دو دهه را تا حدامکان امروز مرور می‌کنیم و جلسه‌ی بعد [نشست شصت و چهارم] را به متن جریان موسوم به اصلاحات و پیایندها[می‌پردازیم]».
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری