راسته کنسروسازان

راسته کنسروسازان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جان اشتاین بک
  • مترجم : سیروس طاهباز
  • چاپ و سال / کشور: آذر 1344
  • تعداد صفحه : 250

توضیحات

رمان «راسته‌ کنسروسازی» نوشته جان استاین‌بک - برنده‌ جایزه نوبل ادبیات 1962 - می باشد. این رمان جزو شیرین‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های استاین‌بک (اشتاین بک) است که همچون سایر آثار او‌ در دنیایی مرکب از واقعیت و خیال‌،‌ با آمیخته‌ای از طنز و نقدهای تند اجتماعی‌، زندگی محرومان و دردمندان جامعه را به تصویر کشیده است. شخصیت‌های این داستان انسان‌هایی هستند که با مسائل فلاکت‌بار اقتصادی دست به گریبان‌اند، اما پی شادمانی‌های کوچک می‌گردند تا شاید مرهمی باشد بر زخم‌های التیام‌ناپذیرشان و نیز مسکنی در مسیر پرتلاطم زندگی. در این رمان اشتاین بک بر مضامینی چون رفاقت، قناعت، اخلاق، پرهیز از نگاه سطحی به انسان‌های اطراف و حس نوستالژی تاکید شده و تمام این موارد در خلال فقر انسانها نشان داده می‌شوند.
حوادث رمان «راسته کنسروسازی» در خیابانی روی می‌دهد که حاشیه هایش پر است از ماهی هایی که قرار است به کنسرو تبدیل شوند. این اثر در سال 1945 میلادی برای نخستین بار منتشر شد و حدود 40 سال بعد فیلمی سینمایی با اقتباس از آن ساخته شد.
داستان در خلال جنگ جهانی دوم روی می‌دهد و نویسنده زندگی بومی ساکنان آن منطقه را روایت می‌کند و از شرایط زندگیشان می‌نویسد.
این رمان جز آثار پرخواننده اشتاین بک است و مانند اغلب کتابهای این نویسنده در فضای رکود اقتصادی روایت می‌شود و زندگی فقرا و مشکلات آنها را بیان می‌کند. به عبارتی مخاطب در این رمان با تصویری روشن از تقلای انسانها برای ادامه دادن زندگیشان روبه‌رو می‌شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری