افعی در مشت

افعی در مشت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هروه بازن
  • مترجم : فرامز برزگر
  • ناشر : سازمان انتشارات بامداد
  • چاپ و سال / کشور: چاپ دوم 1348
  • تعداد صفحه : 321

توضیحات

هروه بازن (Hervé Bazin)، متولد ۱۹۱۱، از نویسندگان قرن بیستم فرانسه است که با انتشار رمان «افعی در مشت» در سال ۱۹۴۸ به شهرتی جهانی رسید.
این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۳۵ به قلم فرامرز برزگر به فارسی ترجمه و به همت سازمان انتشارات بامداد منتشر شد.
مترجم کتاب در بخشی از مقدمه‌اش بر چاپ اول این کتاب می‌نویسد:
«افعی در مشت رمانی است به تمام معنا بکر، تازه و بدیع، یعنی موضوع آن همان‌قدر بدعت‌آمیز است که سبک آن و پرسوناژهای آن به همان اندازه، نمایندۀ واقعیت هستند که حوادث آن.
افعی در مشت مستقیماً موضوع خانواده، روابط خانوادگی، خصوصیات ارثی و تأثیر متقابل افراد و شرایط و متقضیات و حوادث جامعه خانواده را که مبانی جامعه بشریت است، مورد بحث قرار داده و همچنین تأثیر آن‌ها را در مواقع تصادم با مسائل مختلف زندگی جسمانی، اجتماعی و فردی سنجیده است.
کتاب در واقع متضمن شرح حال خود نویسنده است و قسمت اول مجموعه‌ای بود که به نام «مجموعۀ رزو» معروف شد و شامل دو کتاب می‌باشد که هر دو در شرح احوان خاندان رزواست و کتاب دیگر آن، «مرگ کره اسب» نام دارد که در سال ۱۹۵۱ منتشر شده است.»
در مقدمۀ این کتاب همچنین یک مقاله و یک مصاحبه دربارۀ هروه بازن و آثارش و نیز زندگی شخصی‌اش منتشر شده است که هر دو حول محور خانواده و ازدواج می‌چرخد و به‌خصوص زندگی شخصی هروه بازن که به «دشمن درجۀ یک ازدواج» معروف بوده است و با این حال بارها ازدواج کرده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری