سیاحتنامه ابراهیم بیگ (دوره ی 3 جلدی)

سیاحتنامه ابراهیم بیگ (دوره ی 3 جلدی)

  • 3.8 (9 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : زین العابدین مراغه ای

توضیحات

زین ‌العابدین مراغه ‌ای (1255 – 1328 قمری ) از آزادی ‌خواهان دوره مشروطه است که سالها با تبعیت روس در استانبول می ‌زیست تا به وسیله سفیر کبیر ایران در عثمانی، تقاضای ترک تبعیت دولت روسیه را کرد. مراغه ای برای همیشه در ترکیه اقامت گزید و با قلم خود به مبارزات سیاسی پرداخت. او که به اعتراف خود علوم و ادبیات ندیده بود، مردی با سواد و آشنا به اوضاع زمان و عصر خویش بود. مراغه ای با روزنامه شمس استانبول همکاری داشت و مقالات سودمندی در آن روزنامه و نیز حبل ‌المتین کلکته می ‌نوشت. سیاحتنامه ابراهیم ‌بیگ در حدود سال ۱۳۲۱ هجری قمری در استانبول منتشر شد و تاثیر زیادی در آگاهی اجتماعی و سیاسی جامعه ایران در آستانه جنبش مشروطه داشت. این کتاب با گزارش یک مسافرت آغاز می شود و در انتها تمثیلی می ‌گردد. ابراهیم‌ بیگ تاجر زاده ای ایرانی است که در مصر بزرگ شده و در عالم خیال ایران را منزه ‌ترین مکان دنیا می ‌داند. جلد اول این سیاحتنامه با عنوان فرعی «بلای تعصب او» و چاپ قاهره، از دیدگاه ابراهیم بیگ روایت می شود، جلد دوم «نتیجه تعصب او» نام دارد و از زبان یوسف عمو نقل می شود. در جلد سوم با عنوان فرعی «ثمره تعصب او» و چاپ کلکته، نویسنده رویای یوسف عمو در مصر را به یاد می ‌آورد که صحنه‌های آن بی شباهت به کمدی الهی دانته نیست. حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری