نهضت ادبی ایران در عصر قاجار

نهضت ادبی ایران در عصر قاجار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ابراهیم صفائی

توضیحات

نهضت ادبی ایران در عصر قاجار به قلم ابراهیم صفایی تلاشی است در راستای تبیین وضعیت ادبیات ایران در عصر قاجاریه از طریق معرفی ادبا، شعرا و اهالی فرهنگی که در گستره ی ادبیات این دوره ی تاریخی پراهمیت، فعال و اثرگذار بوده اند. صفایی تلاش کرده تا چند شخصیت اثرگذارتر را انتخاب و گزینش نماید و سپس به معرفی و ارائه ی اطلاعات درباب زندگی، زمانه، سبک و سیاق، روش و آثار آنان در ادبیات بپردازد. نویسنده به بررسی ساخت شعری و ادبی افراد مورد نظر و اشاره اش می پردازد و گه گاه بر طریق نقد نیز چند سطری درباب ایشان می نگارد. به هر روی نتیجه ی فعالیت صفایی، مجموعه ای است فرهنگ وار از ادبای عصر قاجار که در فرهنگ ایران از آنان با عنوان سردمداران عصر بازگشت ادبی یاد می شود. کتاب حاضر با ساختار و چارچوبی خاص اطلاعات مفیدی از این دوره ی مهم در اختیار مخاطبان قرار می دهد و از این حیث قابل توجه است. این کتاب به اهتمام ابراهیم صفایی توسط انتشارات کتابفروشی ابن سینا در تهران منتشر شده است. حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری