نسیم بهاری

نسیم بهاری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مرتضی مجتهدزاده بیرجندی

توضیحات

مرتضی ابن محمدباقر مجتهدزاده بیرجندی در تکمیل نظر شیخ محمد حسین مجتهد در شرح احوال حکیم سعدالدین نزاری قهستانی، مطالبی ایراد کرده که به نام نسیم بهاری در احوال حکیم نزاری نامیده و در سال 1344 هجری به طبع رسانده است. حکیم نزاری عارف و ادیب قرن هفتم هجری است که در بیرجند می زیسته. در تذکره ها و متون دیگر شاعران، ‌از وی به چیره دستی و فصاحت گویی نام برده شده و اشعارش ستوده گشته است. وی در دانش زمان خود تبحر داشته و بر مذهب حق بوده لیک تهمت زنادقه و کفر خورده است که نویسندگان بسیاری در رد این کفر، قلم فرسایی کرده اند. در این کتاب، شرح حال او از تذکره ها و کتب مورخین بیان شده و نمونه های شعر او از این کتب آورده شده است. علاوه بر این نیز شرح مختصری از منطقه بیرجند و علما و فضلای این خطه بیان شده است. حق تکثیر: مشهد: 1344
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری