غزلیات خواجوی کرمانی

غزلیات خواجوی کرمانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : خواجوی کرمانی

توضیحات

این کتاب به همت نشر فرهنگ کرمان به مناسبت پاسداشت این شاعر و عارف قرن هشتم در سال 1370 به طبع رسید. خواجوی کرمانی (752- 689 ق) در جوانی به سیر در آفاق پرداخت و تجارب بسیار اندوخت. از این شاعر خوش قریحه،‌40 هزار بیت باقی مانده است. دیوانهای او: صنایع الکمال و بدایع الجمال شامل حضریات، سفریات و شوقیات است. وی همچنین شش مثنوی سام نامه، ‌همای و همایون،‌ گل و نوروز، روضة الانوار، کمال الدین و گوهر نامه است. وی در غزل پیرو سعدی و در مثنوی پیرو نظامی و فردوسی بوده است. حافظ معروفترین شاعر همعصر اوست که به استقبال غزلیات او رفته است. کتاب حاضر شامل 932 غزل خواجوست که قوافی آن به ترتیب الفبا مرتب شده و حروف «س»، «ح» و «ش» که کنار هر غزل ثبت شده نشان دهنده استخراج آن از سه دیوان حضریات،‌ سفریات و شوقیات است. حق تکثیر: انتشارات خدمات فرهنگی کرمان، 1374
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری