دیوان کامل میرزا جیحون

دیوان کامل میرزا جیحون

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آقا محمد یزدی (میرزا جیحون)

توضیحات

به تصحیح: احمد سیاح افصح المتکلمین محمد یزدی ملقب به تاج الشعرا و متخلص به میرزا جیحون در طی سالهای 1302 – 1250 ق می زیسته است. وی در یزد به دنیا آمده ولی بیشتر عمر خود را در اصفهان سپری کرده است. او به تمام علوم و فنون زمانه مسلط بود و دلیل احاطه او بر ادب و شعر لقب افصح المتلکمین اوست که اشعارش شاهد این مدعاست. قصیده، غزل، رباعی،‌ترجیع بند و ترکیب خماسی و سداسی از قالب های شعری دیوان اوست. همچنین در این کتاب نمکدان میرزا جیحون آمده که به سبک گلستان سعدی نوشته شده است. اشعار میرزا جیحون پیش از این در سال 1316 در بمبئی به صورت سنگی توسط انجوی شیرازی چاپ شده است. احمد سیاح نیز در سال 1336ش به چاپ اشعار و آثار محمد یزدی دست زد که به دلیل عجله در کار چاپ، با نسخه های دیگر دیوان مقابله نشده است. حق تکثیر: برادران علمی، 1336
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری