کتابشناسی نقد ایران

کتابشناسی نقد ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهیندخت معاضد

توضیحات

با وجود نبود سابقه طولانی نقد کتاب در مطبوعات اساسی و جدی ایران، مبحث معرفی کتاب سابقه بیشتری دارد. نخستین معرفی دقیق و عالمانه کتاب را می توان نقد سید حسن تقی زاده از کتابهای خارجی مربوط به ایران در مجله کاوه دانست. بعدها مجلات دیگر نیز به این مبحث پرداختند و انتقاد کتاب، شکل جدی تری به خود گرفت. حتی از سال 1334 شمسی، مجلات تخصصی در این باره به چاپ رسید و کتابهای بسیاری مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت. بی گمان لازم بود که فهرستی از کتابهایی که سنجیده و چاپ شدند، تهیه شود. کتاب حاضر که توسط مهیندخت معاضد جمع آوری و کتابشناسی شده، شامل مشخصات 1062 کتاب (ترجمه و تالیف) فارسی و ایرانی است که به ترتیب الفبایی نام نویسندگان به همراه مشخصات ظاهری کتاب، فهرست شد و در سال 1355 ش به زیور طبع آراسته گشت. حق تکثیر: انجمن کتاب دانشجویان، 1355
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری