دیوان نجیب کاشانی

دیوان نجیب کاشانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : نور ابن محمدحسین نجیب کاشانی

توضیحات

به کوشش: احمد کرمی مولانا نورالدین محمد متخلص به نجیب و مشهور به نورا شاعر غزلسرای قرن 11 هجری است. این شاعر مضمون آفرین و ظریف اندیش در کاشان متولد شد و به شغل بزازی در اصفهان مشغول گشت اما لطافت طبع او را از این کار بازداشت. وی به چند شهر ایران و نیز به هندوستان سفر کرد. سال تولد او معلوم نیست اما وفات او را در سال 1106 ق دانسته اند. وی با صائب تبریزی، کلیم کاشانی، سالک یزدی، رکنای کاشانی و ... همعصر بوده و احیانا با برخی از آنان ملاقات کرده بوده است. از ابیات او بر می آید که اشعار زیادی سروده بوده ولی گویا دیگران آنها را به نام خود کرده و به تاراج برده اند. وی مانند محتشم در سرودن تاریخ مهارت داشته و تاریخ تالیف کتاب من لا یحضره التقویم ملا محسن فیض کاشانی را در ماده ای سروده است. حق تکثیر: تهران، ما، 1373
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری