مثنوی پیر و جوان

مثنوی پیر و جوان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : میرزا نصرالدین اصفهانی (خواجه نصیرثانی)

توضیحات

به کوشش: میراحمد طباطبایی میرزا نصیرالدین محمد جهرمی فرزند میرزا عبدالله طبیب جهرمی معروف به( خواجه نصیر ثانی) در جهرم به دنیا آمد، وی حکیم مخصوص کریم خان زند بود و در حکمت الهی، نجوم، موسیقی و شعر دست داشت و در طبابت از افاضل زمان خود به شمار می رفت. روایات بسیاری از معجزات وی در طب آمده است همچنین زادگاه این دانشمند که بحق او را خواجه نصیرالدین طوسی ثانی میخوانند در جهرم بوده و بعدها همراه خانواده خود رهسپار اصفهان شده و دوران تحصیل و سکونتش در اصفهان بوده، وی داری اشعار دلپسندی به زبان های فارسی ، تازی و عربی است که از جمله مثنوی بهاریه است که حاکی از طبع روان این شاعر می باشد. قدرت او در تجسم طبیعت به قدری زیاده بوده که در نهایت استادی، همچون نقاشی چیره دست توانسته بهار را با همه زیباییهایش با شعر مجسم سازد. حق تکثیر: تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)، ‭۱۳۷۱‬.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری