دیوان صائب تبریزی (جلد اول) - غزلیات : الف، ب

دیوان صائب تبریزی (جلد اول) - غزلیات : الف، ب

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : صائب تبریزی

توضیحات

به تصحیح: محمد قهرمان دیوان صائب تبریزی (جلد دوم) - غزلیات : ت، خ http://ketabnak.com/book/76283 مولانا صائب تبریزی معروفترین شاعر صفویه و یکی از غزلسرایان نامدار ایران است. این شاعر رنگین خیال و مضمون آفرین، سبک هندی را به اوج خود رساند و در این طرز، صاحب شیوه ای خاص شد که باید آن را «سبک صائب» نامید. دیوان اشعار او، شامل غزلیات، قصاید، چندین قطعه و مثنوی کوتاه است. ابیات آن را از 120 هزار بیت تا 200 هزار بیت نوشته اند. تدوین حاضر، در بر دارنده 74 هزار بیت است که در 6 مجلد به طبع رسیده است. استاد محمد قهرمان در سال 1364 این دیوان را از روی 22 نسخه تصحیح کرده و توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رساند. جلد اول این مجموعه شامل غزلیاتی با ردیف های «الف» و «ب» است. حق تکثیر: انتشارات علمی و فرهنگی، 1364
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری