حدیث سده پنجم (دفتر دوم)

حدیث سده پنجم (دفتر دوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید مرتضی بحرینی

توضیحات

امام مهدی (عج) ـ امام دوازدهم شیعیان ـ از زمان رحلت پدر بزرگوارشان به خواست الهی و بنا به دلایلی از دیده‌ها غایب شده است. ایشان دارای دو غیبت صغری و کبری هستند. در زمان غیبت صغری، امام مهدی (عج) از طریق چهار نایب خویش با مردم در ارتباط بود ولی در زمان غیبت کبری جز در مواردی که دیدارهایی با برخی اهل تقوا صورت می‌گرفته، دیدار روشن و مشخصی وجود ندارد. کتاب حاضر در ارتباط با دیدارهایی است که در دوران شصت و نه سال غیبت صغری رخ داده و جمعی توفیق شرف‌یابی به حضور آن حضرت را یافته‌اند. بسیاری از این دیدارها در نیمه‌ی شعبان ـ زمان تولد این بزرگوار ـ صورت گرفته است. نگارنده در بخشی از کتاب نیز به شرف‌یابی ابوسعید غانم هندی به حضور امام زمان (عج) در سال 264 ق اشاره کرده است؛ ابوسعید فردی است که به دنبال شناخت پیامبر اسلام از کشمیر حرکت کرده و پس از ماه‌ها گذار از شهرهای بسیار و دیدار با علمای بسیار در نهایت به دیدار امام زمان مشرف می‌شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری