شیخ شرف‌الدین احمد بن یحیی منیری و سهم او در نثر متصوفانه فارسی

شیخ شرف‌الدین احمد بن یحیی منیری و سهم او در نثر متصوفانه فارسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سیدمطیع الامام

توضیحات

شیخ شرف‌الدین احمد منیری (661 ـ 782 هـ) در زمره شماری از نیک‌مردان پارسا و بلندآوازه ایرانی‌تبار است که در جمع عارفان صاحب مکانت منطقه از اعتبار خاصی برخوردار است و عمر دراز و پرثمر او، نقشی ارجمند در ارائه تصویری زیبا از حیات زاهدانه و ریشه‌گیری اندیشه‌های عارفانه داشته است. اخبار منقول از او، نشان می‌دهد که در سیروسلوک صوفیانه مدارج بالایی را طی کرده و از بسیاری از تعلقات دست‌وپاگیر حیاتی تبری تمام نشان داده است تا آنجا که اعتماد گروه کثیری از ابناء روزگار را به خود جلب کرده و با وجود استغنای طبع تنها به تمنای مریدان بر مسند هدایت و ارشاد خلق تکیه زده است. این کتاب در سه بخش عمده آورده شده است. در قسمت اول منابع مورد استفاده و نیز اسلاف شیخ منیری آورده شده است. در قسمت دوم نویسنده به شرح احوال و زندگانی شیخ پرداخته و در خلال ابوابی متعدد و ممتع از مقصود سخن گفته است. بخش سوم تحقیق به موضوع اصلی برمی‌گردد و آثار و ملفوظات شیخ و سهم او در نثر متصوفاته فارسی شبه قاره را به تفصیل توضیح می‌دهد. حق تکثیر: پاکستان/اسلام آباد، مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان، اسلام آباد، ۱۳۷۲
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری