ادبیات توصیفی ایران

ادبیات توصیفی ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : لطفعلی صورتگر

توضیحات

این کتاب حاصل تحقیق و مطالعه لطفعلی صورتگر در موضوعات ادبی است. وی پیش از این نیز دو کتاب در همین زمینه تألیف کرده است. به نظر نویسنده آثار ادبی را باید تنها با نگاه هنری و ارزش ادبی آن سنجید و مضمونهای اخلاقی، عرفانی، علمی و فلسفی آن و پیش زمینه های اجتماعی و تاریخی را از آن زدود. به همین دلیل در این کتاب از عرفای بزرگ ایران سخنی به میان نرفته است. اما از شاعران توصیف گرایی چون رودکی، فرخی،‌ منوچهری، سعدی، نظامی، امیر معزی و حتی از شاعران معاصری چون ایرج میرزا و پروین اعتصامی سخن به میان رفته است. توصیف شاعران بیشتر شامل توصیف سه چیز است: عناصر طبیعی و مناظر، یادآوری یک منظره یا شخص، شرح جزئیات وقایع یا مناظر و اشخاص و توصیفاتی مبتنی بر تشبیه و مقایسه است که نتیجه آن همان شعر سمبولیک اروپایی است. این کتاب اولین بار در سال 1347 ش به سرمایه کتابخانه ابن سینا به طبع رسید. حق تکثیر : ابن سینا، 1347
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری