ویس و رامین

ویس و رامین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فخرالدین اسعد گرگانی

توضیحات

به تصحیح: ماگالی تودوا و الکساندر گواخاریا منظومه دلاویز «ویس و رامین» از داستان‌های روزگار اشکانیان است که متن آن به زبان پهلوی بوده و فخرالدین اسعد گرگانی در میان سال‌های 432 و 446 هـ. ق آن را به بحر هزج مسدس مقصور (یامحذوف) فاعیلن مفاعیلن مفاعیل به نظم کشیده است. شمار ابیات منظومه ویس و رامین با توجه به نسخ متعدد، بین 8904 تا 9045 بیت گمان زده می‌شود. ویس و رامین فخرالدین اسعد از لحاظ قدمت سومین مثنوی موجود و نخستین منظومه عاشقانه است که از گزند فتنه‌های روزگار ایمن مانده و به تمامی به دست ما رسیده است. این کتاب چهارمین چاپ از این منظومه است که به تصحیح دانشمندان گرجستانی آقایان ماگالی تودوا و الکساندر گواخاریا در سلسله انتشارات بنیاد ایران به سال 1349 به چاپ رسید. حق تکثیر: انتشارات بنیاد فرهنگ ایران، ۱۳۴۹
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری