وجد و سماع

وجد و سماع

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد غزالی

توضیحات

در زمانی که رزمندگان جبهه ها مشغول جانفشانی و جانبازی بودند، دکتر حسین خدیو جم از «سماع» مختصر رزمندگان به «وجد» آمده و بر آن شد تا برای ترجمه کتاب «وجد و سماع» امام محمد غزالی مقدمه ای بنویسد و این کار (نوشتن مقدمه) را به دست باکفایت او و استادان هم آهنگ با او بسپارد و سرانجام از مجموع حکایاتی که از ایشان روایت می شود به نتیجه گیری بپردازد. کتاب وجد و سماع هشتمین کتاب از ربع عادات از کتب احیای علوم دین محمد غزالی است که شامل دو باب: در اباحت سماع و در آداب سماع و آثار آن، به وجد و رقص و جامه دریدن می شود. سماع اول کار سالک راه است و آن در دل حالتی پدید آورد که آن را وجد گویند و از وجد، تحریک اطراف (اعضای) زاید. مفاهیمی چون تأثیر سماع، عوارضی که سماع بدان حرام می شود، بیان حجت کسانی که سماع را حرام می دانند و جواب آن،‌ آثار سماع در شنونده و آداب وجد. این کتاب در سال 1359 به زیور طبع آراسته شد. حق تکثیر: چاپ خواجه1359
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری