درباره زبان فارسی املاء، انشاء،‌ ترجمه و ...

درباره زبان فارسی املاء، انشاء،‌ ترجمه و ...

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهدی درخشان

توضیحات

نویسنده این کتاب، مدرس با سابقه، دکتر مهدی درخشان در هنگام بازنگری به مطالب کتاب قبل از چاپ سوم آن، مطالب غیرضروری را کاسته و نکات تازه ای بر آن افزوده است. وی این مطالب را در سه بخش ترتیب داده است. بخش نخست، مربوط به قواعد درست خواندن و درست نوشتن برخی کلمات و پاره ای فوائد دستوری، رسم الخط فارسی و غلطهای مشهور است. در قسمت دوم این بخش نیز به دیگر نکات ضروری دستوری و معلومات عمومی و شاهدمثالها اشاره شده. در بخش دوم از آیین نگارش و فن ترجمه در دو قسمت سخن به میان رفته. طریقه، شرایط و نکات نویسندگی در قسم اول و به سیر اجمالی ترجمه،‌ انواع و شرایط یک ترجمه خوب در قسم دوم پرداخته شده است. بخش سوم نیز شامل مقالاتی متضمن نکات و فوائد ادبی دانش پژوهان و ادب دوستان است که در حقیقت جمع بندی تمام مطالب ذکر شده کتاب است. حق تکثیر: انتشارات دانشگاه تهران: 1369
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری