مبانی زبانشناسی

مبانی زبانشناسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جین ایچیسون

توضیحات

کتاب حاضر پیش درآمدی بر علمی زبانشناسی است و مفاهیم ابتدایی و اصطلاحات پایه ای این علم را توضیح می دهد. ابتدا ویژگیهای عمومی زبان همچون تطور زبان شناسی در طی قرون و ویژگیهای مکتبهای ادبی بیان شده. در بخش دوم به ویژگیهای خاص هر زبان اشاره شده است و مختصات آوایی زبان انگلیسی، نحوه نگرش به واژگان و تقسیم بندی آنها سخن گفته شده و ساختار زبان و معناشناسی به بحث گذاشته شده است. در بخش سوم،‌ ویژگیهای جهان شمولی زبانها بررسی شده و سخن از نحو و معنای ساختاری زبان فراتر رفته و رابطه ذهن و زبان بررسی شده. تغییرات زبان و مقایسه آنها و کشف شباهتها و تفاوتهای زبانها، مطالب بخش چهارم را تشکیل می دهد و دستور زبان جهان شمول و ویژگیهای این دستور، موضوع روساخت و زیرساخت و مشکلات مربوط به گشتارها و دستور زبان جدید را در فصل پنجم بیان کرده است. هر بخش شامل چندین قسمت است و پایان هر قسمت، چند پرسش آورده شده. بخش پایانی کتاب نیز به بررسی دستور گشتاری و نظریه اقتدار و وابستگی نوام چامسکی پرداخته شده است. این کتاب، نظرات و تفکرات «جین ایچیسون»،‌ استاد دانشگاه لندن است که توسط محمد فائض به فارسی برگردانده شده و در سال 1371 ش در انتشارات نگاه به طبع رسیده است. مترجم در پایان کتاب نیز علاوه بر نشانه ها و فهرست کتابهایی برای مطالعه بیشتر، واژه نامه فارسی – انگلیسی و انگلیسی – فارسی کلمات و عبارات تهیه شده است. حق تکثیر: موسسه اتشارات نگاه: 1371
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری