فلسفه کانت و نقد و بررسی آن

فلسفه کانت و نقد و بررسی آن

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : یوسف کرم

توضیحات

کانت فیلسوف شهیر آلمانی ( 1724 - 1804م ) نظریات قابل توجهی درباب ارزش معلومات و سایر مسائل مربوط به علم دارد . کانت از فلاسفه درجه اول اروپا به شمار می رود و اروپاییان اعتقاد عظیمی به فلسفه وی دارند . یکی از دانشمندان اروپا درباره فلسفه وی می گوید : “ گویا کوهی است که از فلسفه ریخته شده است “ . فلسفه کانت را از آن جهت که به حد اعلی به نقادی و صرافی عقل و فهم انسان پرداخته و حدود عقل و حس را تعیین نموده و امور شناختی را از امور غیر قابل شناخت جدا ساخته فلسفه انتقادی ( کریتی سیسم ) می خوانند . مرحوم فروغی می گوید : “ نقادی علم و فلسفه را فرنسیس بیکن ( نیمه دوم قرن شانزدهم و نیمه اول قرن هفدهم ) آغاز کرد و لاک دنبال آن را گرفت و برکلی به شیوه دیگری در آن وارد شد و هیوم این مشرب را به درستی روشن و آشکار ساخته است و اینها همه انگلیسی بوده اند ، سرانجام کانت آلمانی به راهنمایی هیوم در این خط افتاد و با اصلاح خطاها و تکمیل نقصهای او ورق دانش را یکباره برگردانید “ . قسمت عمده تحقیقات وی مربوط به دو مسأله دیگر ( راه حصول علم ، حدود علم ) حق تکثیر: مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی: ۱۳۷۵
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری