راهنمای کنترل فشارخون بالا برای پزشکان

راهنمای کنترل فشارخون بالا برای پزشکان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

همانند سابر بیماری های غیر واگیر، اهمیت بیماری فشارخون بالا روزبه روز بیشتر مشهود می شود. در بعضی از کشورهای منطقة مدیترانة شرقی سازمان جهانی بهداشت، حدود 25 % افراد بزرگ سال به این بیماری مبتلا هستند. فشارخون بالا، افراد را در معرض توسعة عوارض قلب یعروقی و نارسایی کلیه قرار می دهد و سبب افزایش ابتلاء و مر گ و میر و نیز رنج قابل ملاحظه ای می شود و در نهایت، به صرف هزینه های بسیار سنگینی منجر می شود. فشارخون بالای شریانی یک خطر بهداشتی مهم در کل جوامع دنیاست . گرچه با مصرف دارو، به طور موقت، فشارخون بالا کنترل می شود، هدف نهایی در کل و در برنامه های سازمان جهانی بهداشت، به طور خاص ، پیشگیری اولیة فشارخون بالاست. به طور کلی، دلایل بروز فشارخون بالا ناشناخته است و فشارخون با منشاء ناشناخته معمولاً به فشارخون اولیه یا اساسی اشاره دارد. فشارخون اولیه در بزرگ سالان، نتیجة فرآیندی است که از اوایل زندگی شرع می شود. هدف پیشگیری از فشارخون بالا در دوران کودکی و نوجوانی، پیشگیری از فشارخون بالا در دوران بعدی زندگی است. تعداد صفحات :16
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری