دیپلماسی عمومی غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران

دیپلماسی عمومی غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی صباغیان

توضیحات

این پژوهش به بررسی دیپلماسی عمومی امریکا و اتحادیه اروپا در قبال ایران می‌پردازد و تلاش می‌کند تا به این پرسش‌ها پاسخ دهد که دیپلماسی عمومی از چه مبانی تاریخی و نظری برخوردار است؟ و دیپلماسی عمومی اتحادیه اروپا و نیز امریکا در قبال ایران از چه ابعاد، اهداف، نهادها و ساختارهای طراحی و ابزارها و شیوه‌های اجرایی برخوردار است؟ پژوهشگر این اثر همچنین در پی پاسخگویی به این سوالات است که سیاست عمومی اتحادیه اروپا و امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران از چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی برخوردار است؟ و دیپلماسی عمومی امریکا و اتحادیه اروپا در مقایسه با یکدیگر، چه اهدافی را در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنند؟ جستجوی راهکارهایی برای ایران به‌منظور مقابله با دیپلماسی عمومی اتحادیه اروپا و امریکا نیز از دیگر تلاش‌های پژوهشگر این اثر است. این کتاب در چهار بخش و به این شرح تدوین شده است: بخش اول: مبانی نظری و تاریخی دیپلماسی فرهنگی بخش دوم: ابعاد، اهداف، نهادها و ساختارهای طراحی و ابزارها و شیوه‌های اجرای دیپلماسی عمومی اتحادیه اروپا در قبال ج.ا.ایران بخش سوم: ابعاد، اهداف، نهادها و ساختارهای طراحی و ابزارهای دیپلماسی عمومی امریکا در قبال ایران بخش چهارم:بررسی تطبیقی سیاست عمومی اتحادیه اروپا و امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی این اثر نیز تلاش شده تا راهکارهای ایجابی و تهاجمی برای مقابله با دیپلماسی عمومی غرب ارائه شود. حق تکثیر: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ، 1386 « قابل دریافت از سایت ناشر »
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری