سفرنامه ی لایارد یا ماجراهای اولیه در ایران

سفرنامه ی لایارد یا ماجراهای اولیه در ایران

  • 3.2 (14 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سراوستن هنری لایارد

توضیحات

کتاب فوق ترجمه ی سفرنامه ی یکی از دیپلماتهای معروف انگلیسی به نام سراوستن هنری لایارد است. لایارد متعلق به یک خانواده ی سرشناس پروستان فرانسوی الاصل هست که نیاکان او در قرون گذشته به انگلستان کوچ کرده اند و در خاور شهر کنت اقامت گزیدند و بعدها به فرمان ملکه الیزابت اول در کلیسای کونتربوری به خدمت اشتغال جستند. سفرنامه ی لایارد صرف نظر از قضاوت مغرضانه اش درباره ی اختلاف مرزی ایران و عثمانی از حیث کیفیت مطلب و محتوی یکی از معتبرترین اسناد تاریخی دوران قاجاریه است. او اوضاع سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و اداری و همچنین سیستم و نظام مالیاتی کشور و رابطه ی مردم با حکومت و فشار بی رویه ی حکام دولتی بر سکنه ی محلی و حتی وضعیت معیشتی و آداب و رسوم و سنن محلی و عقاید مذهبی و باورهای ملی بخشی از مردم کشور ما را با دقت و ظرافت خاصی شرح میدهد. حق تکثیر: وحید، 1367
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری