سفرنامه ویلسن: تاریخ سیاسی و اقتصادی جنوب غربی ایران

سفرنامه ویلسن: تاریخ سیاسی و اقتصادی جنوب غربی ایران

  • 2.3 (3 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ویلسن

توضیحات

این کتاب تالیف یکی از افسران سیاسی انگلستان است که میان ایرانیان شهرت فراوانی دارد و فعالیتهای او در نواحی جنوب غربی ایران زبانزد معاریف این منطقه می باشد. ...در خلال جلسات کمیسیون سرحدی (1913 م/ 1331 ق.) که برای حل اختلافات ایران و عثمانی برگزار می‌شد، دولت انگلیس نقش میانجی و ناظر را برعهده داشت، سر آرنولد ویلسون نماینده امپراتوری در این مذاکرات در خلال خاطرات خویش اذعان می‌کند که با حربه الکل، مسائل مورد اختلاف را حل می‌کرده است: خوشبختانه الکل در این مورد نقش مهمی ایفا کرد و در مجالس شب‌نشینی و ضیافت که سرها از باده ناب گرم می‌شد مسائل مورد اختلاف مطرح و برای رفع آن در کمال سهولت تصمیم لازم اتخاذ می‌گردید... هنگامی که جلسات رسمی کمیسیون سرحدی تشکیل می‌گردد آثار خستگی و فرسودگی از ناحیه همگی هویدا است و من برای این که کسی لب به شکایت نگشاید و جریان کارها به تعویق نیفتد به سیره همیشگی با نوشابه‌های الکلی رضایت آنها را جلب می‌کنم. مستخدمین و گماشتگان هیات نمایندگی انگلیس به دستور اینجانب در تقسیم و توزیع جام‌های نوشابه سعی بلیغ به عمل می‌آورند ولی خود من برای این که حواسم پرت و پریشان نشود جز آب صاف و گوارا نوشابه دیگر نمی‌نوشم. حق تکثیر: وحید: 1349
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • اردلان
    (15:01)   1400/9/17
    #
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    لینک دانلود خراب هست.

بارگزاری