اعتماد اجتماعی

اعتماد اجتماعی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

این پژوهشنامه شامل پنج مقاله تالیفی و یک مقاله ترجمه است که از زوایای گوناگون به بررسی و روانکاوی مفهوم اعتماد اجتماعی،عوامل ایجاد کننده و تضعیف کننده آن و وضعیت اعتماد اجتماعی در جامعه می پردازد. مرتضی زین آبادی - کارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی- در مقاله خود با عنوان "تئوری و نظریات مربوط به اعتماد اجتماعی در جامعه" به بحث درباره معنا و مفهوم اعتماد اجتماعی پرداخته و نظریه های کلاسیک و متأخر جامعه شناسی و علوم سیاسی را با تاکید بر نظریات متأخر ارائه می دهد. "بررسی وضعیت اعتماد در جامعه ایران و راههای بازسازی آن" نوشته همین نویسنده عنوان دومین مقاله کتاب است که وضعیت اجتماعی در کشور را مورد بررسی قرار می دهد. زین آبادی با استفاده از نتایج دو پیمایش ملی، وضعیت اعتماد اجتماعی را در کشور بررسی کرده است. "اعتماد و نهادهای مدنی به مثابه کارگزاران سرمایه اجتماعی" به قلم ایوب زارعی، "اعتماد اجتماعی و خانواده" نوشته زهره سمیعی، "اعتماد اجتماعی و آموزه های دینی" از طاهر شریفی، "همه چیز برای همه: برابری و اعتماد اجتماعی" نوشته اریک اسلندر و بو رودستین (ترجمه ابوعلی ودادهیر و مرتضی زین آبادی) دیگر مقالات این کتاب هستند که به ترتیب به بررسی سازمانها و انجمنهای غیر دولتی و برسی نقش آنها در ایجاد اعتماد اجتماعی، بررسی نقش خانواده در ایجاد اعتماد اولیه در افراد و نقش دین و و تاثیر نابرابریهای اجتماعی پرداخته اند. این کتاب 150 صفحه‌ای توسط مرکز تحقیقات استراتژیک منتشر شده است. تابستان 1387
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری