کتابشناسی توصیفی- انتقادی امیر علیشیر نوایی در ایران

کتابشناسی توصیفی- انتقادی امیر علیشیر نوایی در ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هادی بیدکی

توضیحات

موضوع و هدف از نگارش این مقاله، کتابشناسی توصیفی-انتقادی امیر علیشیر نوایی در ایران است. نخست، با استفاده از منابع قدیم و جدید، آثار نوایی در دو بخش آثار ترکی و فارسی معرفی و محتویات هر بخش هم به دو دسته آثار منظوم و منثور تقسیم شده، سپس تمام آثار چاپی نوایی از لحاظ مصحح، ناشر، سال و مکان چاپ معرفی و آثار خطی او هم از لحاظ شمارة نسخه و مکان نگهداری بررسی شده است. بررسی ها نشان می دهد که گاه اشتباهاتی در فهرست ها و کتابشناسی ها دربارة آثار نوایی رخ داده؛ گاهی حجم و تعداد ابیات آثار نوایی کمتر از آنچه که اکنون موجود است، تخمین زده شده و گاه نسخ برخی از آثار او ذیل عناوین آثار دیگرش معرفی شده؛ گاهی نام یک اثر واحد به دو صورت متفاوت ضبط و دو اثر مجزّای از هم تصور شده و گاه زبان نسخ برخی از آثار اشتباهی ثبت شده؛ گاهی آثاری به نوایی نسبت داده شده که وجود خارجی ندارند و گاه دو اثر به دلیل تشابه اسمی، یک اثر واحد پنداشته شده و مباحث متنوع دیگری که در متن مقاله ذکر خواهد شد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری